Primavera, stagione di risveglio alla vita: non per le foche, riparte la crudele mattanza in Canada

di Redazione 69

La Primavera sopraggiunge, con il suo richiamo alla vita per molte specie animali. Questo secondo il naturale corso della Natura, ma l’intervento dell’uomo rende crudele il più dolce dei risvegli.
In Canada riapre come ogni anno a Primavera il terribile massacro delle foche, che vede vittime migliaia di cuccioli appena nati, considerati prede privilegiate per l’alto valore della pelliccia. La mattanza è autorizzata e legalizzata dal Department of Fisheries and Ocean Canadese, che ha già consentito negli ultimi quattro anni l’uccisione di più di un milione e trecentomila esemplari.

La lotta per la sopravvivenza si fa sempre più dura per questi teneri ed indifesi animali marini. Il surriscaldamento globale che provoca lo scioglimento dei ghiacciai mette a rischio i cuccioli appena nati. Essendo infatti la superficie del pack molto più sottile e fragile del dovuto, molto spesso accade che ceda sotto il peso dei piccoli mammiferi e che essi precipitino nelle acque ghiacciate e muoiano affogati, essendo ancora incapaci di nuotare.
Se poi riescono a sopravvivere alla morte, in agguato un altro nemico ancora più temibile: l’uomo. Per il 2008 sono state condannate a morte 275000 foche, questa la cifra consentita dalla legge. Senza contare le migliaia di uccisioni non regolamentate ed illegali che avvengono ogni anno!


Il tasso di mortalità dei cuccioli di foca, per conseguenza del clima e a causa della caccia, raggiungerà quest’anno una percentuale altissima secondo le stime degli esperti, calcolata tra l’80% e il 90%.
Lo scorso anno sono stati assassinati 28000 esemplari, e molti cuccioli sono stati recuperati e uccisi a fucilate dai cacciatori del Golfo di San Lorenzo direttamente nelle acque in cui erano andati a nascondersi e a rifugiarsi da una morte precoce.
Le uccisioni dovrebbero avvenire con l’uso del tradizionale bastone, l’hakapik, ma essendo il pack troppo sottile, i cacciatori non possono starci a lungo sopra e così imbracciano le armi e finiscono i cuccioli con le pallottole.

Come si legge sul sito della Lav, impegnata nella Campagna internazionale contro la caccia alle foche, la morte a cui vanno incontro questi animali è la più crudele e violenta immaginabile, dal momento che il 42% delle foche esaminate dai veterinari, risulta essere stato scuoiato vivo.
In Italia la Lav sta cercando di far bloccare con una legge le importazioni di qualsiasi prodotto con pelli di foca. E’ possibile firmare una petizione a tal proposito, vi rimando al sito

Il governo canadese continua a ripetere che il modo in cui vengono uccise le foche è “umanamente accettabile”. Guardate il video diffuso dall’IFAW, l’associazione internazionale a sostegno degli animali, che documenta la mattanza. E’ giusto avvisarvi che si tratta di immagini molto forti e cruente (scuoiate vive, non è un eufemismo, per intenderci). Poi scrivetemi se lo reputate umanamente accettabile.

Commenti (69)

  1. che gente, andrebbero scuoiati loro!

  2. La cosa che sopporto meno di questa terribile faccenda è che il motivo primario di questa strage sia ricoprire le nostre belle signore alla moda di un indumento che servea ben poco..la pelliccia dovrebbe servire in luoghi dove le temperature sono davvero basse (posso capire i popoli che vivono in siberia o al polo,da che mondo e mondo è sempre stato così per loro,ma loro cacciano le foche in maniera sostenibile e soprattutto non usano solo la loro pelle!Un pò come gli indiani con i bisonti)..ma a Milano..una pelliccia..a che diavolo serve??Che dei cuccioli vengano uccisi per pura e semplice vanità lo trovo disgustoso..se ne può fare a meno..si può evitare,ma non si fa,xchè sono troppo occupati a pensare al business e “all’eleganza”..ma x favore!!Compratevi un bel cappotto di lana!!Che tanto state caldi lo stesso..e meno male che siamo la specie piu evoluta..

  3. che siamo la specie più evoluta ce lo siamo detti da solo… comincio ad avere dei dubbi… hai perfettamente ragione, queste pellicce sono solo inutili beni di lusso, almeno per noi italiani, ecco perchè è importante firmare per far approvare una legge che ne blocchi le importazioni.

  4. queste persone mi fanno veramente schifo..
    come possono far del male a questi cuccioli che purtroppo non sanno come difendersi..
    vorrei fargli provare quello che loro fanno alle foche

  5. sti sciacalli canadesi andrebbero scuoiati vivi e poi butti nell’acqua!
    Il fatto è che oggi l’uomo ha “troppo”! un animale andrebbe ucciso per permetterci di sopravvivere e non abusarne come fosse una pietra che si scaglia in mare!!!
    Mi sento il più piccolo degli uomini quando vedo queste cose! Gli indiani d’america dicevano che gli animali vanno considerati fratelli più piccoli e che, come tali, vanno difesi!!! purtroppo non ragionano tutti come loro (che sono anch’essi stati quasi tutti sterminati come le foche)!!! poi ci lamentiamo d’inquinamento, effetto serra, malattie ecc! servirebbe davvero il diluvio universale per far capire all’uomo le stupidaggini che commette! il fatto è che ci andrebbe di mezzo pure la gente per bene!!!! Speriamo che si possa fare qualcosa, soprattutto i politici che hanno più potere di noi!

  6. il problema principale secondo il mio punto di vista è la profonda CRUDELTA con cui vengono uccise…non posso sopportare questa insensibilità gratuita…sto male…poi penso che un uomo capace di uccidere così crudelmente un’animale sia capace anche di uccidere un uomo…poverine..la cosa più triste è che non possono neanche scappare correndo ma possono solo strisciare e questo le rende ancora più indifese e rende più BASTRDI chi le uccide in quel modo!!!cerchiamo di difenerle….

  7. sono veramente crudeli non hanno un minimo di compasione andrebero fucilati tutti

  8. non si dovrebbero uccidere le foche perchè è un atto di crudeltà e di egoismo .
    Poi l’ uomo dice che le foche stanno in via d’estinzione ?????????

  9. secondo me queste persone sono assolutamente cattivissime e senza cuore!!!!si dovrebbero rendere conto del danno che fanno a quelle povere foche che non possono difendersi dalle lame con cui le uccidono.Ogni giorno una foca vive nella paura di essere uccisa,non so quelle persone come facciano a vivere,io non ci riuscirei avrei la coscienza sporca.Sicuramente un giorno(spero presto) riusciremo a non far più uccidere le foche. Vorrei che quelle brutte persone muoiano immediatamente se lo meritano.DIFENDIAMO LE FOCHE.

  10. menomale ke siamo la specie più evoluta…secondo me siamo quella meno evoluta in assoluto. io nn riesco a capire cm si faccia a trovarsi un cucciolotto davanti e indifeso e colpirlo cn bastoni in testa fino a massacrarlo solo per una pelliccia ke poi andrà in mano a una snob ke pensa solo a apparire e nn a quello ke le succede intorno… nella foto quell’uomo sorride davanti alla strage ke ha appena fatto…ma un giorno piangerà d dolore cm stanno facendo adesso le povere foche…
    se lo avessi in pugno lo prenderei a bastonate in testa facendogli più male che posso…

  11. A quelli che maltrattano gli animali vorrei dire ” che gusto c’e ad maltrattare gli animali? ma voi non vi rendete conto che anche loro soffrono e come se uccidessero voi e non mi disoiacerebbe a dire il vero” “vorrei farvi la stessa cosa a voi per farvi rendere conto di quanto soffrono gli animali ” io non avrei mai il coraggio di uccidere un animale poi chiamarlo sport o tradizione !!! quelli che lo fanno sono dei … STRONZI !!!
    BY Mary98

  12. gli animali non sono giocattoli o altro perciò non MALTRATTATELI perchè anche loro soffrono !!!

  13. Quelli che ammazzano gli animali, sono dei grandi Stronzi con la S maiuscola che ci trovano di bello AD ammazarli e poi si fanno vedere le loro foto o alla T.V. sono dei grandi stonzi non ci guadagnate niente ad ammazzarli cosi.PROVVOCATE SOLO SOFFERENZA!!! STRONZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. Bertrand Russell~ Man needs for his happiness not only the enjoyment of this or that but hope and enterprise and change.

  15. certo ke evolveri nn è da tt!!!
    questa raga è stupidità umana… e ke le nostre kare stronzette possano fare a meno della pelliccia, c arriva anke 1 ameba!!!

  16. anke secondo me queste kose sn insensibili nn so cm quella gente possa riuscirci …….è sl gente ignorante e insensibile ke dovrebbe essere trattata cm loro trattano le foche……….
    gli animali sn indifesi nn pox nè chiedere aiuto nè difensdersi e quindi questa kosa è ingiusta …………….se potrei fare io qualke kosa bandirei questa uccisione di foche e farei passare a quegli stronzi le stesse cose ke hanno fatto passare a centinai e centinaia di animali indifesi……..e teneri!!!!!!!!!!=(

  17. riserviamo un posto in carcere per 10 anni senza nessun tipo di appello se presi in castagna a questi signori che con tutta quella crudelta’ uccidono quelle povere bestie che oltre tutto sono un ottimo pasto per orche e squali e stronzi

  18. Ad ogni azione corrisponde una reazione. Ora addirittura con la teoria olistica si pensa che ad ogni azione non ne corrisponda una sola ma molte di più instrinsecate fra loro . Io credo che il massacro delle foche , così come quello degli elefanti per l’avorio , delle balene per il grasso ecc siano fra quelle azioni che comporteranno reazioni per tutto il genere umano. Non serve il profeta per sapere che abbbiamo le ore contate , e quel che è peggio è che abbiamo superato il punto di non ritorno. La caratteristica principale degli uomini è che prendono coscenza delle cazzate che combinano solo quando non hanno più scelta e sono al dunque…e poi si pentono. In altri termini credo che per colpa di questi imbecilli disumani che massacrano le indifese creature terrestri pagheremo tutti. L’ottimismo dovevamo avercelo qualche secolo fa non adesso

  19. io questo lo chiamo un crimine legalizzato.
    e poi: nessuno interviene?

  20. I just want to tell you that I am beginner to blogging and definitely enjoyed you’re page. Likely I’m likely to bookmark your blog . You surely have amazing well written articles. Many thanks for revealing your blog site.

  21. The Zune concentrates on being a Portable Media Player. Not a web browser. Not a game machine. Maybe in the future it’ll do even better in those areas, but for now it’s a fantastic way to organize and listen to your music and videos, and is without peer in that regard. The iPod’s strengths are its web browsing and apps. If those sound more compelling, perhaps it is your best choice.

  22. After study few of the articles on your blog these days, and that i like your manner of blogging. I tag it to my favorites internet site list and will be checking back soon. Please visit my web site too and let me recognize your thought.

    http://partscatalog.sellload.com/

  23. I have recently started a website, the info you provide on this website has helped me greatly. Thank you for all of your time & work. “Quit worrying about your health. It’ll go away.” by Robert Orben.

  24. Fantastic website. Lots of helpful information here. I¡¦m sending it to a few pals ans additionally sharing in delicious. And certainly, thank you for your effort!

  25. What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious know-how about unexpected emotions.

    http://verticalview.it/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=405652

  26. It is usually proper opportunity to construct some schemes for the possible future. I have read through this blog and if I can possibly, I desire to suggest you handful of great ideas.

    http://www.shortmyurls.com/emeryeps

  27. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but definitely you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

  28. IMSC SEO is a Singapore SEO Company. They provide comprehensive Singapore SEO services to help SG businesses to gain traffic from search engine. Their SEO agency has many years of experiences working with overseas companies on more competitive grounds. They are the best seo company in Singapore you can find. Their SEO expert and consultant understand exactly what search engine optimization your company need to gain search engine traffic.

    http://www.shortmyurls.com/imsc-home-comment-general

  29. I have recently started a blog, the info you provide on this site has helped me greatly. Thank you for all of your time & work. “‘Tis our true policy to steer clear of permanent alliances with any portion of the foreign world.” by George Washington.

  30. Enjoyed reading this, very good stuff, thanks . “Golf isn’t a game, it’s a choice that one makes with one’s life.” by Charles Rosin.

  31. My spouse and I stumbled over here by a different page and thought I should check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to checking out your web page yet again.

    http://idingzhou.cn/home.php?mod=space&uid=987487&do=profile&from=space

  32. I’ve been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

  33. Divorcemind.com is a online divorce resource for divorce attorney, attornies and lawyers. You will find the best divorce information online. Divorce Mind will make your divorce or separation a quick, convenient and private.

    http://www.shortmyurls.com/divorcemind-divorce-attorney-comment-gen

  34. Definitely believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the net the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get irked while people think about worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

    http://www.toplistsayfasi.com/index.php?a=stats&u=myrtle6234

  35. I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)

  36. IMSC SEO is a Singapore SEO Company. They provide comprehensive Singapore SEO services to help SG businesses to gain traffic from search engine. Their SEO agency has many years of experiences working with overseas companies on more competitive grounds. They are the best seo company in Singapore you can find. Their SEO expert and consultant understand exactly what search engine optimization your company need to gain search engine traffic.

    http://www.shortmyurls.com/imsc-services-comment-exact

  37. Unbelievably significant information you’ll have stated, warm regards for publishing.

    http://www.osnovnasolapolzela.com

  38. It is suitable opportunity to construct some desires for the forthcoming future. I’ve looked over this piece of writing and if I can, I want to recommend you handful of important instruction.

    http://www.thebalispiritualtours.com

  39. It’s actually nearly impossible to encounter well-aware readers on this subject, however , you come across as like you be aware of those things you’re writing on! Many Thanks

    http://www.digitalprinting2.info

  40. I’m excited to uncover this site. I want to to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely enjoyed every little bit of it and i also have you book marked to see new stuff in your site.

    http://www.lubesuit.com

  41. I simply desire to show you that I am new to online blogging and pretty much cherished your website. Very likely I am inclined to save your blog post . You really have fabulous article blog posts. Truly Appreciate it for telling with us your site write-up

    http://www.sacramentoseo2.info

  42. I was excited to uncover this web site. I wanted to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely liked every part of it and i also have you saved as a favorite to check out new stuff in your site.

    http://www.eprintzone.com

  43. Hands down, Apple’s app store wins by a mile. It’s a huge selection of all sorts of apps vs a rather sad selection of a handful for Zune. Microsoft has plans, especially in the realm of games, but I’m not sure I’d want to bet on the future if this aspect is important to you. The iPod is a much better choice in that case.

  44. This is perfect time to get some schemes for the long-term. I’ve browsed this document and if I should, I desire to encourage you number of important pointers.

    http://www.degian.org

  45. Unbelievably entertaining resources that you have remarked, thank you so much for submitting.

    http://www.fiftiestime.de

  46. I simply need to inform you you that I am new to writing a blog and incredibly valued your site. Quite possibly I am inclined to remember your blog post . You literally have fabulous article material. Be Grateful For it for share-out with us the best url post

    http://www.losangelesseo3.info

  47. Fairly informative data that you have said, thank you so much for posting.

    http://www.monclermoinscherboutique.com

  48. It really is right time to get some schemes for the future. I have scan this write-up and if I may, I wish to encourage you handful of unique tip.

    http://www.nganvietlogistic.com

  49. I’m pretty pleased to uncover this web site. I wanted to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely liked every part of it and i also have you saved to fav to look at new stuff on your site.

    http://www.theshafercenter.org

  50. Thank you a lot for sharing this with all folks you actually recognize what you’re talking approximately! Bookmarked. Please also visit my website =). We will have a hyperlink trade arrangement among us!

  51. Great remarkable issues here. I¡¦m very glad to peer your post. Thanks a lot and i’m looking ahead to touch you. Will you kindly drop me a mail?

  52. I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.

  53. I keep listening to the news talk about receiving boundless online grant applications so I have been looking around for the top site to get one. Could you tell me please, where could i get some?

  54. Thanks a lot for sharing this with all of us you actually recognise what you are speaking about! Bookmarked. Please additionally visit my web site =). We will have a link change agreement between us!

  55. Hiya there, just started to be familiar with your website through yahoo, and realized that it’s seriously informational. I will like should you decide carry on this informative article.

    http://www.newyork4.info

  56. Seriously enlightening knowledge that you have remarked, thanks a lot for submitting.

    http://www.salvationarmydecatur.biz

  57. I merely have to share it with you that I am new to blog posting and certainly admired your page. Most likely I am probably to remember your blog post . You indeed have outstanding article blog posts. Truly Appreciate it for sharing with us the best web write-up

    http://www.costaricaseo1.info

  58. Hello, you used to write great, but the last few posts have been kinda boring¡K I miss your tremendous writings. Past few posts are just a little bit out of track! come on!

  59. My wife and i have been very excited when Ervin managed to complete his inquiry through the ideas he discovered out of the web site. It is now and again perplexing to simply choose to be releasing tricks that many other people could have been trying to sell. We really keep in mind we now have the writer to thank for that. The specific explanations you made, the straightforward site navigation, the friendships you can make it possible to engender – it’s got most great, and it’s making our son in addition to our family feel that this theme is satisfying, and that is exceedingly indispensable. Thank you for the whole thing!

  60. My wife and i got absolutely glad Raymond managed to round up his investigations via the precious recommendations he came across in your weblog. It’s not at all simplistic to just be making a gift of instructions which often the others may have been trying to sell. We really already know we have the website owner to be grateful to because of that. Those illustrations you made, the simple website menu, the relationships your site make it possible to promote – it’s got mostly awesome, and it is letting our son in addition to us believe that the subject is fun, which is certainly especially fundamental. Many thanks for all!

  61. You are a very bright individual!

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non verrà pubblicato.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.